Grupa Eko-Tur Instytut Kształceni Eko-Tur Doradztwo Prawne Eko-Tur Baza Nauczycieli Edurada PrimoPsyche

Jesteś zainteresowany szkoleniem - Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą.
Wyślij Anuluj
Pobierz formularz

 
Chcesz zamówić szkolenie dla Rady Pedagogicznej - pobierz formularz
 
Pobierz formularz
 

 
Chcesz zamówić szkolenie na zamówienie JST - pobierz formularz
 
Pobierz formularz

Integracja sensoryczna w przedszkolu – SENSODYDAKTYKA


Opis szkolenia

Zapoznanie uczestników z głównymi założeniami integracji sensorycznej i z wybranymi zagadnieniami dotyczącymi integracji sensorycznej dotyczącymi prawidłowego rozwoju zmysłów u dziecka przedszkolnego. Zapoznanie uczestników z układami sensorycznymi i ich znaczeniu w rozwoju człowieka. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi możliwymi symptomami zaburzeń układów sensorycznych i konsekwencjami tych zaburzeń dla rozwoju dziecka przedszkolnego i szkolnego

Korzyści ze szkolenia


1. Nauczyciel będzie znał układy sensoryczne i ich znaczenie dla rozwoju dziecka
2. Nauczyciel pozna proste techniki radzenia sobie z wybranymi deficytami sensorycznymi.
3. Nauczyciel poszerzy swój warsztat pracy, wzbogacając go o nowe techniki wychowawcze, wspierające rozwój małego dziecka
4. Nauczyciel będzie umiał współpracować z rodzicami w zakresie integracji sensorycznej
5. Nauczyciel będzie umiał zadbać o prawidłowy rozwój dziecka zarówno zdrowego jak i z deficytami.

Program szkolenia


 
1.      Zapoznanie uczestników z założeniami teorii integracji sensorycznej.
2.      Zapoznanie uczestników z kolejnymi stadiami rozwoju zmysłów i ich wspólnej zależności pomiędzy sobą
3.      Zapoznanie uczestników z rodzajami układów sensorycznych i ich znaczeniu dla rozwoju dziecka
4.      Zapoznanie uczestników z wybranymi deficytami sensorycznymi i sposobami radzenia sobie z nimi
5.      Nauczyciel poszerzy swój warsztat pracy, wzbogacając go o nowe techniki wychowawcze, wspierające  rozwój małego dziecka takimi jak:
  •  Zabawy paluszkowe
  • Technika robienia sznureczków
  • Zabawy na plecach
  • Zabawy ruchowe
6.      Nauczyciel będzie umiał współpracować z rodzicami w zakresie integracji sensorycznej
7.      Nauczyciel będzie umiał zadbać o prawidłowy rozwój dziecka zarówno zdrowego jak i z deficytami.
8.      Zapoznanie uczestników z wiedzą dotyczącą rozwoju umiejętności czytania i sposobów wspierania tych części rozwoju dziecka przedszkolnego, które wspierają przygotowanie dziecka do czytania od trzeciego roku życia.
a)      Propozycje zabaw paluszkowych oraz wyklepywanek
b)      Propozycje literatury dziecięcej
c)      Propozycje prostych teatrzyków przedszkolnych
d)      Propozycje nowatorskich prac plastycznych wspierających umiejętności czytania
9.      Przedstawienie praktycznych ćwiczeń i zajęć z dzieckiem przedszkolnym wspierających czytania, by nauczyciele mogli wykorzystać je w swojej pracy.
10.  Techniki prezentacji tekstu czytanego, oddech, spokój czy ekspresja?
11.  Praca w grupach wiekowych – tworzenie własnych propozycji zabaw paluszkowych, aliteracji, onomatopei.
12.  Przekazanie sposobów na natychmiastowe wprowadzenie poznanej wiedzy do programu przedszkolnego

 

Dane kontaktowe

Nasze publikacje

NASZE PUBLIKACJE