Grupa Eko-Tur Instytut Kształceni Eko-Tur Doradztwo Prawne Eko-Tur Baza Nauczycieli Edurada PrimoPsyche

Jesteś zainteresowany szkoleniem - Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą.
Wyślij Anuluj
Pobierz formularz

 
Chcesz zamówić szkolenie dla Rady Pedagogicznej - pobierz formularz
 
Pobierz formularz
 

 
Chcesz zamówić szkolenie na zamówienie JST - pobierz formularz
 
Pobierz formularz

Praca z uczniem innej narodowości - cudzoziemiec w szkole. Szkoła wielkonarodowościowa

Kategoria: Wyzwania współczesnej szkoły


Opis szkolenia

Przed współczesną szkołą staje coraz więcej wyzwań .Musi się ona mierzyć z otaczającą ją rzeczywistością. Musi być przygotowana na przybywające do Polski dzieci cudzoziemskie, które w nowych dla siebie okolicznościach będą kontynuowały naukę. Aby sprostać tym wyzwaniom należy odpowiednio się do nich przygotować. Poznać przepisy prawa oświatowego, przygotować organizację zajęć, umieć przeprowadzić odpowiednią diagnozę i dostosować do niej system nauki.

Korzyści ze szkolenia


Po odbytym szkoleniu nauczyciel:
1. Zna przepisy prawa oświatowego dotyczące funkcjonowania dzieci cudzoziemskich w polskiej szkole.
2. Wie, na czym polega edukacja cudzoziemców.
3. Zostaje zapoznany z organizacją nauki osób niebędących obywatelami polskimi.
4. Umie pracować z uczniem cudzoziemskim.

Program szkolenia


  1. Przepisy prawa oświatowego dotyczące dzieci cudzoziemskich.
    • edukacja cudzoziemców w świetle przepisów prawa,
    • rozporządzenie wykonawcze do art. 94 a ustawy o systemie oświaty,
    • rozporządzenia dotyczące pracy z dzieckiem cudzoziemskim.
  2. Zasady organizacji nauki osób niebędących obywatelami polskimi  opracowane przez Biuro Edukacji.
    • przyjmowanie dzieci do szkół i przedszkoli,
    • sposób organizacji nauki.
  3. Zadania szkoły przyjmującej dzieci cudzoziemskie.
  4. Rola szkoły w równym traktowaniu dzieci cudzoziemskich.
    • szkolny Kodeks Równego Traktowania.
  5. Diagnoza dziecka cudzoziemskiego.
  6. Specyficzne trudności występujące u dzieci uchodźców
    • nauczanie w języku polskim,
    • ocenianie ucznia cudzoziemskiego,
    • ustalanie wymagań edukacyjnych,
    • różnice kulturowe.
  7. Nauczanie języka polskiego jako obcego.
  8. Instytucje wspierające polską szkołę w kwestii edukacji cudzoziemców.
  9. Zajęcia warsztatowe, opracowanie i analiza dokumentacji szkolnej potrzebnej do pracy z dzieckiem cudzoziemskim.
  10. Wnioski, wymiana doświadczeń w pracy z obcokrajowcami.

 

Dane kontaktowe

Nasze publikacje

NASZE PUBLIKACJE