Grupa Eko-Tur Instytut Kształceni Eko-Tur Doradztwo Prawne Eko-Tur Baza Nauczycieli Edurada PrimoPsyche

Jesteś zainteresowany szkoleniem - Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą.
Wyślij Anuluj
Pobierz formularz

 
Chcesz zamówić szkolenie dla Rady Pedagogicznej - pobierz formularz
 
Pobierz formularz
 

 
Chcesz zamówić szkolenie na zamówienie JST - pobierz formularz
 
Pobierz formularz

Prawo do stawiania granic - asertywność w pracy nauczyciela.

Kategoria: Rozwój osobisty i zawodowy nauczyciela


Opis szkolenia

Asertywność najczęściej kojarzy się z umiejętnością mówienia „NIE”, stawiania na swoim, a przecież nie chodzi o to, by w szkole odmawiać za każdym razem uczniom, rodzicom, współpracownikom w sytuacjach wywierania przez nich presji . Asertywność jest zdecydowanie czymś więcej - postawą przyjmowana wobec siebie i innych, która umożliwia budowanie relacji opartych na wzajemnym szacunku oraz radzenie sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych. Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli w rzetelną wiedzę na temat asertywności oraz przekazanie praktycznych wskazówek na temat jej rozwijania. Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatowej umożliwiającej przećwiczenie wybranych umiejętności asertywnych

Korzyści ze szkolenia


1. Znać będą elementy postawy asertywnej oraz umiejętności związane z zachowaniami asertywnymi.
2. Określą swoje mocne strony związane z asertywnością oraz obszary do doskonalenia.
3. Znać będą sposoby i możliwości rozwoju postawy asertywnej.

Program szkolenia


1.      Postawa asertywna - charakterystyka, elementy.
2.      Umiejętności związane z asertywnością, np.
- wyrażania własnych opinii i ocen z uznaniem prawa innych (np. uczniów, rodziców) do odmiennego zdania,
- wyrażanie własnych emocji jasno i wprost,
- wytyczania swoich granic psychologicznych (informowanie, na co nauczyciel wyraża zgodę w pracy i w kontaktach z uczniami, rodzicami, a na co nie), obrona tych granic (stanowcze reagowanie w przypadku łamania ustalonych zasad);
- demaskowanie aluzji (czyli radzenie sobie z komunikatami nie wprost)
- umiejętność radzenia sobie w przypadku częściowo uzasadnionych pretensji ze strony innych
- przyjmowanie informacji zwrotnych lub odmowa ich przyjęcia
3.      Asertywność w kontaktach z uczniami i rodzicami.
4.      Asertywność w kontekście dbania o własne emocje, potrzeby i zasoby.
5.      Sposoby rozwijania postawy asertywnej.

 

Dane kontaktowe

Nasze publikacje

NASZE PUBLIKACJE