Aktywnie i bezpiecznie – co można robić w przedszkolu w czasie epidemii?

Korzyści

1

Wiedza jak w praktyce zastosować szczegółowe wytyczne GIS dotyczące organizowania zajęć z dziećmi w czasie epidemii w sposób higieniczny i bezpieczny.

2

Umiejętność zgodnie z wytycznymi, organizacji dzieciom gry i zabaw.

3

Umiejętność opanowania i pracy nad emocjami dzieci, jak mobilizować dzieci do samodzielności w działaniu i myśleniu.

4

Umiejętność zorganizowania równolegle pracy z dziećmi w przedszkolu i pozostającymi w domach.

Opis

Od 6 maja b.r. powstała możliwość ponownego przyjmowania dzieci m.in. do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i innych form wychowania przedszkolnego. O faktycznym terminie ponownego otwarcia placówek zdecydowały organy prowadzące wspólnie z dyrektorami. Otwarcie przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w czasie epidemii, nałożyło na dyrektorów obowiązek przygotowania placówki zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego. Wymagało to wprowadzenia istotnych zmian w organizacji pracy całej placówki, w tym pracy nauczycieli i pozostałych pracowników, zmian w organizowaniu opieki nad  dziećmi i kontaktów z rodzicami, zmian lub stworzenia nowych procedur sanitarno-higienicznych i procedur bezpieczeństwa.

Przyjęcie dzieci do przedszkola w czasie epidemii to szczególnie duże wyzwanie dla nauczycieli, którzy stają przed dylematem, jak pogodzić  procedury i wytyczne, z naturalną dla dzieci potrzebą bliskości i kontaktu z innymi rówieśnikami. Problemem może być także organizowanie pracy dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczej, równolegle dla dzieci obecnych w przedszkolu i tych pozostających w domach.

Zachęcamy do spotkania rady pedagogicznej z naszym ekspertem, który zaproponuje Państwu sposoby odnalezienia się w tej trudnej dla wszystkich sytuacji, oraz podsunie pomysły na aktywne formy pracy z dziećmi, przy jednoczesnym zachowaniu zasad dystansu społecznego.

Program szkolenia

  • Praktyczne zastosowanie wytycznych GIS, dotyczących organizowania zajęć z dziećmi w czasie epidemii w sposób higieniczny i bezpieczny
  • Pomysły na organizowanie dzieciom gier i zabaw, a także sytuacji aktywnych poznawczo, przy zachowaniu dystansu między dziećmi
  • Wykorzystanie różnych metod do pracy nad emocjami dzieci, mobilizowanie dzieci do samodzielności w działaniu i myśleniu
  • Praktyczne aspekty organizowania pracy z dziećmi w przedszkolu, równolegle z tymi pozostającymi w domach

Zarejestruj się, a uzyskasz dostęp do profilu swojej placówki w naszym systemie. Dostęp do faktur, listy pracowników oraz materiałów ze szkoleń.

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

MASZ PYTANIE ZWIĄZANE Z TYM SZKOLENIEM?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej
Doradztwo prawne

Już wkrótce

Wydawnictwo promienistych

Już wkrótce

Śledź nas