Akredytacja
1
Wiedza na temat zaburzeń zdrowia psychicznego jakie mogą wystąpić wśród uczniów.
2
Umiejętność rozpoznania objawów.
3
Umiejętność interpretowania trudnych zachowań uczniów w pierwszej kolejności jako czynników alarmujących, że z dzieckiem może dziać się coś złego.
4
Umiejętność szybkiego reagowania, wspierania rodziców i kierowania do specjalistów.
Zdrowie psychiczne i jego zaburzenia to tematy, które rzadko
kojarzą się ze szkołą. Tymczasem od wielu lat problemy i zaburzenia psychiczne
dotykają coraz młodszych osób – w tym również dzieci i młodzież szkolną. Szczególnie widoczny jest wzrost zapadalności młodych
osób na zaburzenia depresyjne oraz lękowe. Czas przymusowej izolacji
spowodowany pandemią COVID-19 u wielu młodych osób pogłębia poczucie
osamotnienia i braku wsparcia w kryzysowym momencie życia. Dotychczasowe
trudności emocjonalne nasilają się w związku z zachwianym poczuciem bezpieczeństwa.
Wielu uczniów nie uczestniczy w zdalnym nauczaniu ze względu na warunku
panujące w domu rodzinnym, doświadczania przemocy ze strony bliskich, poczucie
wstydu, pogłębiające się stany lękowe, uzależnienia.
Nauczyciele to osoby spędzające z młodymi ludźmi dużo czasu i
widząc je w szczególnych okolicznościach, mają jeden z najpełniejszych obrazów
funkcjonowania młodej osoby. Dlatego bardzo ważne jest, aby
mieli świadomość objawów najczęściej występujących w danej grupie wiekowej
zaburzeń, aby w razie ich zauważenia wiedzieli, z czym mają do czynienia i
mogli zaalarmować rodziców. Wczesna diagnoza i interwencja może znacząco
poprawić jakość życia młodego człowieka i jego funkcjonowanie w szkole oraz
poza nią.
Zarejestruj się, a uzyskasz dostęp do profilu swojej placówki w naszym systemie. Dostęp do faktur, listy pracowników oraz materiałów ze szkoleń.
Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur
Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju
Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna
Już wkrótce
Już wkrótce