Uczniowie z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (SPD) – nowe wyzwanie dla nauczycieli

Korzyści

1

Wiedza teoretyczna oraz praktyczne narzędzia do pracy z uczniami z SPD.

2

Umiejętność dostrzeżenia i interpretacji niepokojących objawów u ucznia, prowadzenia rozmów z rodzicami o potrzebie kontaktu ze specjalistą.

3

Umiejętność zastosowania praktycznych metod wspierania uczniów z SPD w codziennych sytuacjach szkolnych.

Opis

Zaburzenia przetwarzania sensorycznego dotykają coraz większej grupy uczniów. Ich objawy często utrudniają życie nie tylko samym dzieciom, ale również nauczycielom – objawy tych zaburzeń przypominają bowiem ADHD. Skąd się biorą zaburzenia integracji sensorycznej? Co oznaczają? Jak wspierać ucznia z takimi zaburzeniami? Kto może pomóc w diagnostyce i terapii? 


Program szkolenia

  • Definicja SPD, różnice i podobieństwa między objawami SPD i ADHD.
  • Uczeń z SPD w szkole masowej – możliwe problemy i wyzwania.
  • Diagnoza, terapia, konsultacje – gdzie kierować uczniów z SPD.
  • Podstawowe układy sensoryczne: funkcje, potrzeby, objawy dysfunkcji.
  • Jak wspierać ucznia z SPD w codziennych sytuacjach szkolnych.
  • „Przekąski sensoryczne” – praktyczne, możliwe do wykonania w szkole (np. podczas przerwy) ćwiczenia, zadania, bodźce zaspokajające potrzeby w zakresie różnych układów sensorycznych.

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

MASZ PYTANIE ZWIĄZANE Z TYM SZKOLENIEM?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej
Wydawnictwo promienistych

Wydaliśmy pierwszą książkę, poradnik
Co robić, gdy rozmowa staje się niemożliwa.

dowiedz się więcej

Śledź nas