Jak pracować z dziećmi i młodzieżą po długotrwałym wykluczeniu społecznym i cyfrowym

Opis

Epidemia koronawirusa oraz wszystkie jej następstwa bardzo mocno oddziałują na dzieci i młodzież. 5-cio miesięczna izolacja oraz nie zawsze skuteczny system nauki na odległość spowodowały, że wielu uczniów zostało wykluczonych i społecznie i cyfrowo a powrót do normalności okazuje się trudny i wymaga wdrożenia rozwiązań naprawczych. Powstałe przez ostatnie miesiące napięci i frustracje często prowadzą do obniżenia u dzieci i młodzieży nastroju, motywacji do pracy, poczucia własnej wartości. Jak temu przeciwdziałać? Jak wrócić do stacjonarnego trybu pracy i pomóc tym, którzy znaleźli się poza systemem edukacyjnym? O tym dowiecie się Państwo z naszego szkolenia.

Program szkolenia

  • Człowiek jako zwierzę stadne – skutki izolacji społecznej.
  • Wykluczenie cyfrowe – przyczyny, skutki, objawy.
  • Poczucie zagrożenia, strach, panika – jak radzić sobie z eskalacją negatywnych uczuć u dzieci i młodzieży?
  • Dziecko po 5-cio miesięcznej przerwie od szkoły – charakterystyka ucznia w nowej roli.
  • Jak rozmawiać o epidemii z dziećmi i młodzieżą – jak pomóc dziecku wrócić do normalnej rzeczywistości?
  • Rola pedagoga, psychologa i wychowawcy po powrocie do szkoły – jak udzielać wsparcia?
  • Organizacja pomocy dziecku z zaległościami, wykluczonemu cyfrowo..

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

MASZ PYTANIE ZWIĄZANE Z TYM SZKOLENIEM?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej
Wydawnictwo promienistych

Już wkrótce

Śledź nas