Od planów do rezultatów - podsumowanie nadzoru i działań wychowawczo-dydaktycznych w przedszkolu 2025/26. Refleksje, wnioski i plany na nowy rok szkolny 2026/27

02-06-2026 ONLINE 09:30 - 13:15

Korzyści

1

Uczestnicy dowiedzą się, co należy bezwzględnie dokumentować, a co warto uzupełniać, aby w pełni zaprezentować efekty pracy przedszkola zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.

2

Uczestnicy otrzymają aktualne informacje o obowiązkach dyrektora i nauczycieli wynikających z wytycznych MEN, w tym dotyczących podsumowania roku szkolnego oraz dokumentowania nadzoru pedagogicznego.

3

Uczestnicy dowiedzą się, jak systematycznie analizować efekty pracy przedszkola, oceniać stopień realizacji celów wychowania przedszkolnego w odniesieniu do polityki oświatowej państwa, podstawy programowej oraz pracy z dziećmi innej narodowości.

4

Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki, jak analizować dokumentację i sprawozdania nauczycieli, by formułować konkretne, przydatne wnioski i rekomendacje dla rady pedagogicznej.

5

Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie analizować efekty działalności dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej przedszkola oraz jak monitorować osiągnięcia dzieci, w tym dzieci cudzoziemskich i z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi.

6

Uczestnicy otrzymają przykłady narzędzi, arkuszy i formularzy do oceny osiągnięć dzieci, które można wykorzystać w codziennej pracy nauczycieli.

7

Uczestnicy otrzymają przykłady dobrych praktyk w zakresie prowadzenia WOPFU, IPET oraz sprawozdań specjalistów, które usprawnią pracę zespołów wspierających dziecko.

8

Uczestnicy otrzymają przykłady dobrych praktyk w zakresie prowadzenia WOPFU, IPET oraz sprawozdań specjalistów, które pomogą usprawnić pracę zespołów wspierających dziecko.

9

Dyrektorzy dowiedzą się, jak opracować wyniki i wnioski z nadzoru pedagogicznego oraz jak wykorzystać je w formie uchwały rady pedagogicznej w obszarach kontroli i wspomagania nauczycieli.

10

Uczestnicy otrzymają gotowe wzory zapisów i inspiracje do tworzenia wniosków rozwojowych wspierających planowanie kierunków pracy placówki.

11

Uczestnicy dowiedzą się, jak przygotować kompleksową informację dyrektora o działalności przedszkola w zakresie realizacji planu pracy, zadań wychowawczo-opiekuńczych, współpracy z rodzicami i organami prowadzącymi.

12

Uczestnicy otrzymają praktyczny schemat opracowania informacji dyrektora, który można wykorzystać podczas posiedzenia rady pedagogicznej.

Opis

Zbliża się koniec roku szkolnego 2025/26 – moment refleksji, podsumowań i decyzji. Dla dyrektorów i nauczycieli to czas, by spojrzeć całościowo na działania przedszkola: ocenić stopień realizacji planów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, opracować wyniki nadzoru pedagogicznego oraz wyciągnąć wnioski, które realnie wpłyną na jakość pracy w kolejnym roku.

Każde zakończenie roku to nie tylko obowiązek sprawozdawczy, ale przede wszystkim szansa, by zobaczyć, co naprawdę działa w naszym przedszkolu, a co wymaga zmiany. To czas podsumowań, ale też nowych pomysłów, refleksji i motywacji do dalszego rozwoju.

Podczas szkolenia pokażemy, jak połączyć formalne wymogi z praktycznym podejściem, które pozwala tworzyć wartościowe i użyteczne wnioski z nadzoru pedagogicznego. Uczestnicy dowiedzą się, jak uporządkować proces analizy i oceny działań przedszkola, przygotować raporty i sprawozdania zgodne z przepisami prawa, a także jak przekuć dane i obserwacje w inspirujące kierunki rozwoju placówki na rok szkolny 2026/27.

Program szkolenia

  • Zadania dyrektora i nauczycieli przedszkola związane z podsumowaniem pracy przedszkola w roku szkolnym 2025/26, wynikające z przepisów prawa oświatowego - co trzeba, a co można i warto dokumentować.
  • Ocena stopnia realizacji celów i zadań wychowania przedszkolnego – na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania i sprawozdań nauczycieli z pracy dydaktyczno-wychowawczej:
  • określonych w kierunkach polityki oświatowej państwa
  • określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego
  • wynikających z przepisów dotyczących kształcenia dzieci innej narodowości
  • Analiza efektów działalności dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczej przedszkola w postaci osiągnięć dzieci - przykładowe narzędzia do monitorowania i oceny osiągnięć dzieci, w tym dzieci cudzoziemskich.
  • Ocena efektywności kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej
  • w przedszkolu – przykładowe dokumenty i zapisy:
  • przeprowadzenie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka,
  • modyfikacja indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego,
  • dokumentowanie efektów udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  • sprawozdania z pracy specjalistów.
  • Wyniki i wnioski z nadzoru pedagogicznego – ustalenie sposobu ich wykorzystania w formie uchwały rady pedagogicznej - w obszarach:
  • kontroli
  • wspomagania nauczycieli
  • Informacja dyrektora o działalności przedszkola – m.in. w zakresie:
  • realizacji planu pracy przedszkola,
  • realizacji zadań wychowawczo-opiekuńczych,
  • zapewnienia bezpieczeństwa i higieny,
  • pracy zespołów zadaniowych,
  • współpracy z rodzicami,
  • współpracy z organami nadrzędnymi.

Wykładowca

Magdalena Soszyńska-Kalinowska

Edukator Instytutu Kształcenia Eko-Tur, absolwentka studiów pedagogicznych na UW oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania oświatą, zarządzania w administracji publicznej oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Doświadczony praktyk z ponad 30-letnim stażem pracy jako nauczyciel i dyrektor przedszkola oraz naczelnik wydziału ds. edukacji. Specjalistka w zakresie stosowania prawa oświatowego, zarządzania szkołami i placówkami, finansowania oświaty publicznej i niepublicznej oraz współpracy dyrektorów z organami samorządu terytorialnego.

Dodatkowe informacje

link do webinaru otrzymasz dzień przed szkoleniem.
Jak to działa?
Korzystanie z naszej e-platformy nie wymaga z Państwa strony żadnych skomplikowanych działań ani instalacji dodatkowego oprogramowania. Przed szkoleniem otrzymają Państwo wiadomość mailową z zaproszeniem do uczestnictwa w szkoleniu z informacjami odnośnie daty i godziny rozpoczęcia.
Aby dołączyć do spotkania należy stosować się do instrukcji zawartej w mailu.
Cała procedura ogranicza się do kliknięcia w przycisk dołącz oraz wypełnieniu pól tekstowych: Imię, nazwisko oraz adres mailowy.
Następnie zostaną Państwo przekierowani do okna w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, sekcja z prezentacją oraz sekcja czatu za pomocą którego mogą się Państwo komunikować z prowadzącym.
Mają Państwo możliwość zadawania pytań.
Po szkoleniu otrzymacie Państwo elektroniczny certyfikat ukończenia szkolenia oraz elektroniczną fakturę, wyślemy je Państwu na adres mailowy podany w zgłoszeniu.
PROSIMY O PODAWANIE W ZGŁOSZENIACH PRYWATNYCH ADRESÓW MAILOWYCH W CELU REJESTRACJI DO ZAJĘĆ

Szkolenia otwarte

Cena:395,00 zł /osoba

Co otrzymujesz w ramach szkolenia?

Certyfikat Instytutu Kształcenia Eko-Tur

Certyfikat Instytutu Kształcenia Eko-Tur w formie elektronicznej

Materiały w formie książkowej

Materiały w formie elektronicznej

Gotowe wzory dokumentów

Gotowe wzory dokumentów

Możliwość zapłaty 14 dni po szkoleniu

Możliwość zapłaty 14 dni po szkoleniu

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej

Śledź nas