Akredytacja
1
Umiejętność rozpoznawania uczniów z SPE i rozumienie ich zróżnicowanych potrzeb.
2
Umiejętność planowania pracy z uczniami z SPE na różnych zajęciach.
3
Usprawnienie współpracy w zakresie wsparcia uczniów z SPE oraz dokumentowanie pracy w tym zakresie.
Obecnie w każdej szkole/
przedszkolu, niezależnie od etapu edukacyjnego, środowiska w którym szkoła
funkcjonuje i naszych nauczycielskich oczekiwań uczą się uczniowie określani
jako grupa o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Specjalne potrzeby
edukacyjne to pojęcie bardzo szerokie, uwzględniająca zarówno uczniów z
różnorodnymi niepełnosprawnościami, zaburzeniami zdrowia psychicznego i
emocjonalnego, w normie intelektualnej i poniżej normy, ze specyficznymi
trudnościami czyli dys… ale też uczniowie szczególnie uzdolnieni. To zarówno grupa, która posiada opinie czy
orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej, jak i uczniowie, którzy nie
posiadają żadnego dokumentu.
Ta ogromna różnorodność
skutkuje innymi potrzebami i możliwościami uczniów, co przekłada się na
zróżnicowanie sposobów nauczania/uczenia się. Wymaga od nauczycieli dużej
wiedzy teoretycznej oraz przełożenia jej na praktyczne działania w codziennej
pracy. Wiele „trudnych” sytuacji, zarówno w sferze dydaktycznej i wychowawczej
w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych wynika z braku wiedzy
i umiejętności kadry. Zapraszamy na szkolenie, które poszerzy, uporządkuje
Państwa wiedzę na ten temat.
Zarejestruj się, a uzyskasz dostęp do profilu swojej placówki w naszym systemie. Dostęp do faktur, listy pracowników oraz materiałów ze szkoleń.
Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur
Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju
Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna