Zapisz się (Krok 1 z 3)
Newsletter
Dzielimy się naszą wiedzą z zakresu edukacji. Dołącz do naszego newslettera.
Najczęściej wybierane pozycje
- Archiwizacja w szkole/placówce oświatowej. Organizacja obsługi kancelaryjnej i archiwalnej w szkołach i placówkach oświatowych
- Sprawny sekretariat w szkole- wpływ najnowszych zmian w prawie na pracę sekretariatu szkoły/ placówki oświatowej
- Prowadzenie kadr w szkołach i placówkach oświatowych po reformie oświaty
Pedagog i psycholog we współczesnej szkole- rola i zadania
Uczestnicy: Pedagog, psycholog, nauczyciel, wychowawca, dyrektor
Opis szkolenia
We współczesnej szkole, zmiennej, pełnej trudnych sytuacji, nagromadzonych emocji, pedagog szkolny odgrywa niesłychanie ważną rolę. Pedagog jako osoba z odpowiednim wykształceniem, przygotowaniem i osobowością, powinna sprostać oczekiwaniom uczniów, rodziców, nauczycieli i dyrektora placówki. Jednocześnie winna zrealizować wiele zadań wynikających ze zmieniających się zapisów prawa oświatowego, współpracować z licznymi instytucjami i często rozwiązywać wiele bieżących problemów. Zadania te nabierają szczególnej wagi w kontekście zmian dotyczących organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej – uczniom, rodzicom i nauczycielom; współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną w nieznanych dotychczas obszarach – diagnostycznym i postdiagnostycznym.
Jak pogodzić te – czasem rozbieżne – oczekiwania z licznymi obowiązkami i jednocześnie nie stracić wiary we własne kompetencje zawodowe.
Proponujemy Państwu szkolenie, dzięki któremu pedagodzy odnowią i uporządkują zasoby swojej wiedzy, dzieląc się doświadczeniami i przykładami dobrych praktyk, z akcentem na dbałość o własny zrównoważony rozwój zawodowy i osobowościowy.
Korzyści ze szkolenia
W wyniku aktywnego udziału w szkoleniu uczestnik:
- uporządkuje i zaktualizuje wiedzę o zadaniach i roli pedagoga we współczesnej szkole - w kontekście zmienionego prawa oświatowego,
- pozna przykłady dobrych praktyk z zakresu działalności pedagoga szkolnego,
- oceni jakość swojej pracy i naniesie korektę we własnych planach działania.
Program szkolenia
1. | Pedagog szkolny czyli kto? Wzór osobowy, oczekiwania, kwalifikacje. | ||||
2. | Zadania pedagoga w świetle prawa oświatowego. | ||||
3. | Diagnoza jako podstawa planowania pracy. | ||||
4. | Specyfika pracy pedagoga w kontekście funkcjonowania konkretnej placówki oraz środowiska lokalnego. | ||||
5. | Realizacja szkolnego programu profilaktyczno-wychowawczego szkoły a zadania pedagoga. | ||||
6. | Działalność interwencyjna w oparciu o szkolne procedury. | ||||
7. | Obszar pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole a zadania pedagoga. | ||||
8. | Pedagog jako członek rady pedagogicznej czyli jak pracować zespołowo. | ||||
9. | Szczególne obszary współpracy z poradnia psychologiczno-pedagogiczną w świetle zmienionych aktów prawnych. | ||||
10. | Współpraca pedagoga z instytucjami i organizacjami – planowanie, organizowanie, dokumentowanie. | ||||
11. | Codzienna praca czyli „trudny” uczeń, rodzic, współpracownik – jak się komunikować skutecznie. | ||||
12. | Dokumentowanie działań pedagoga szkolnego. | ||||
13. | Przykłady dobrych praktyk czyli jak pracują inni – część warsztatowa. | ||||
14. | Jak mają pomagać sobie ci, którzy pomagają innym – o wypaleniu zawodowym i odnawianiu zasobów własnych szkolnego pedagoga. | ||||
15. | Dyskusja, wymiana refleksji, pytania. |
Wykładowca
Krystyna Budzianowska - ekspert w zakresie nadzoru pedagogicznego oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej, doktor nauk humanistycznych, historyk, literaturoznawca, absolwentka podyplomowych studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Zarządzania Oświatą, edukator instytutu, rzeczoznawca MEN, wieloletni nauczyciel, wicedyrektor szkoły.
Koszt szkolenia
310.00 zł (koszt 1 osoby)