Metodyka kształcenia osób dorosłych.

Korzyści

1

Andragogika - jak organizować i realizować proces uczenia osób dorosłych.

2

Właściwy model komunikacji jako podstawowy warunek skutecznego nauczania dorosłych.

3

Metodyka pracy z dorosłymi - prowadzenie wykładu i prezentacji.

4

Metody warsztatowe w pracy z dorosłymi.

5

Procesy grupowe i ich wykorzystanie w pracy z dorosłymi.

Opis

Jeśli prowadzisz zajęcia dla dorosłych lub planujesz prowadzenie takich zajęć i chcesz poszerzyć swoje kompetencje w zakresie kształcenia dorosłych, weź udział w naszym szkoleniu. Wyposażymy Cię w kompetencje niezbędne do efektywnej pracy z dorosłymi. Uczestnicząc w kursie dowiesz się jak organizować proces kształcenia dorosłych, aby był efektywny, poznasz różnice w uczeniu się dzieci i dorosłych oraz metody pracy z dorosłym uczniem. Nauczysz się jak prawidłowo planować i organizować proces kształcenia z uwzględnieniem uwarunkowań związanych z potrzebami i zasobami dorosłego odbiorcy. 

Program szkolenia

  • Andragogika - jak organizować i realizować proces uczenia osób dorosłych.
  • podstawowe pojęcia andragogiki;
  • specyfika pracy z dorosłymi;
  • warunki efektywnego nauczania osób dorosłych.
  • Właściwy model komunikacji jako podstawowy warunek skutecznego nauczania dorosłych.
  • model komunikacji podwójnej podmiotowości jego znaczenie w relacjach z dorosłymi;
  • schematy komunikacyjne modelu podwójnej podmiotowości jako fundament skutecznej komunikacji i budowania relacji;
  • budowanie pozytywnych relacji z wykorzystaniem modelu komunikacji podwójnej podmiotowości nakierowanej na potrzeby:
  • inne skuteczne narzędzia komunikacji interpersonalnej - znaczenie informacji zwrotnej w procesie kształcenia dorosłych.
  • Metodyka pracy z dorosłymi - prowadzenie wykładu i prezentacji.
  • formy prowadzenia zajęć z dorosłymi;
  • elementy dobrego wykładu i prezentacji;
  • struktura zajęć w metodzie wykładu i prezentacji;
  • "wspomagacze" wykorzystywane podczas zajęć z dorosłymi.
  • Metody warsztatowe w pracy z dorosłymi.
  • metoda pracy warsztatowej i jej modele;
  • prowadzenie zajęć z wykorzystaniem ćwiczeń koncepcyjnych;
  • trening umiejętności - zasady pracy tą metodą.
  • Procesy grupowe i ich wykorzystanie w pracy z dorosłymi.
  • pojęcie, rodzaje i znaczenie procesów zachodzących w grupie w nauczaniu dorosłych;
  • fazy tworzenia relacji w grupie;
  • role grupowe i ich charakterystyka oraz pożądanie rekcje nauczyciela/lidera.
  • Elementy coachingu w pracy z dorosłymi.
  • pojęcie i znaczenie coachingu w pracy z dorosłymi;
  • rodzaje coachingu;
  • procedura coachingu narzędziowego z diagnozą;
  • logika coachingu rozwojowego, oddolnego, bez diagnozy.

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

MASZ PYTANIE ZWIĄZANE Z TYM SZKOLENIEM?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej

Śledź nas