Rodzic cudzoziemski w relacjach z placówką edukacyjną

Korzyści

1

uczestnicy znają problemy funkcjonowania osób z różnymi potrzebami i doświadczeniami

2

potrafią we właściwy sposób komunikować niezbędne informacje

3

są otwarci na różnorodne potrzeby rodziców i poszukują skutecznych rozwiań

Opis

W bieżącym roku szkolnym polskie placówki szeroko  otwierają się na dzieci i uczniów z różnych krajów, w tym z regionów, w których toczą się działania wojenne. Do szkół trafiają uczniowie oraz ich rodzice – często zagubieni w gąszczu problemów, spraw i przepisów. To szkoła może i powinna, w tym trudnym dla nich okresie, udzielić wszelakiego wsparcia

Poniższe szkolenie, pozwoli pracownikom edukacji „oswoić” się z różnorodnymi sytuacjami, które można napotkać w kontaktach z rodzicami w dzisiejszej rzeczywistości i zapewniać pełną obsługę, efektywną komunikacje i równy dostęp, zgodnie z obowiązującym prawem.

Program szkolenia

  • Specjalne potrzeby rodziców cudzoziemskich, z doświadczeniem migracyjnym
  • Potencjalne obszary trudności w pracy rodzicami o różnych doświadczeniach ze szkołą
  • Garść informacji o specyfice kontaktów czyli kompetencje miękkie kadry pedagogicznej
  • Co należy zrobić, aby uczynić placówkę otwartą na potrzeby wszystkich rodziców:
  • działania kadry kierowniczej,
  • działania nauczycieli, w tym nauczycieli świetlicy oraz specjalistów szkolnych,
  • rola administracji – sekretariatu,
  • działania pracowników obsługi.
  • Gdzie można szukać wsparcia dla siebie i dla rodziców z różnorodnymi potrzebami

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

MASZ PYTANIE ZWIĄZANE Z TYM SZKOLENIEM?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej

Śledź nas