Jak budować odpowiedzialność uczniów u progu dorosłości

Korzyści

1

zdobycie informacji na temat rodzajów dojrzałości

2

zdobycie informacji na temat wartości i celów w życiu człowieka

3

zdobycie wiedzy na temat rozwoju człowieka

4

zaznajomienie się z fachową literaturą

5

zdobycie ciekawych materiałów dydaktycznych

Opis

Celem szkolenie jest zaznajomienie uczestników z tematem dojrzałości w trzech aspektach: biologicznym, psychicznym oraz społecznym. Czy dorosłość = dojrzałość? Uczestnicy kursu dowiedzą się co to są wartości a co to są cele źyciowe? Jak nauczyciel może wspierać rozwój osobowy ucznia? Motywacja zewnętrzna i wewnetrzna - która jest lepsza? Poszerzenie wiedzy merytorycznej uczestników szkolenia o tematykę wartościowej komunikacji. Jak rozumiemy pojęcie godności?

Program szkolenia

  • Wprowadzenie do tematu. zaznajomienie uczestników szkolenia z pojęciem dojrzałości oraz jej rodzajów. Czy dorosłość = dojrzałość?
  • Część główna szkolenia. Wartości i cele życiowe? Co jest wartością dla młodych ludzi? Jakie mają cele? Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna. W jaki sposób motywować uczniów? Godność.
  • Część główna szkolenia. Nauczyciel wspierający rozwój osobowy ucznia - jaki to? Jak skutecznie się komunikować - sposoby na wartościową komunikację
  • Podsumowanie zagadnienia. Przedstawienie materiałów dydaktycznych. Odpowiadanie na pytania.

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

MASZ PYTANIE ZWIĄZANE Z TYM SZKOLENIEM?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej

Śledź nas