Akredytacja
1
Uczestnicy poznają wyniki badań na temat problemów dzieci i młodzieży
2
przeanalizują rekomendacje wobec szkół i placówek w zakresie edukacji
3
zaplanują działania na różnych poziomach, dotyczące zmian misji, celów oraz sposobów funkcjonowania współczesnej szkoły
W wyniku „pandemicznych”
wydarzeń w sposób gwałtowny pogarsza się kondycja psychofizyczna uczniów –
niezależnie od ich wieku. Badacze i specjaliści biją na alarm: wzrasta liczba prób
samobójczych, samobójstw dokonanych, zaburzeń lękowych, depresyjnych,
uzależnień. Ale nawet jeśli naszych uczniów omijają te drastyczne doświadczenia
i przeżycia, to zwykła codzienność również nie nastraja pozytywnie: dorośli
rozmawiają o wojnie, problemach z energią, inflacją, zagrożeniami
ekologicznymi. Media atakują obrazami wojny, przemocy, drastycznymi skutkami
nietolerancji i wszechobecną agresją.
Czy szkoła może pozostać
obojętna wobec takich problemów swoich uczniów? Czy można dalej dziać w
niezmienionym kształcie – stawiając na dydaktykę, klasówki, wyniki, rankingi?
Może w kontekście problemów współczesnego świata szkoła powinna przemyśleć
swoją misje i swoje cele? Może nauczyciele powinni zmienić własną rolę – odejść
od eksperta od wiedzy przechodząc do wychowawcy, który pomaga zrozumieć świat i
go objaśnia? Wychowawcy, który towarzyszy swoim uczniom w ich przeżyciach i
jest otwarty na sprawy, które są dla nich ważne?
To spotkanie z
Uczestnikami będzie próbą pokazania nowej roli nauczyciela, wyważenia różnych
celów działania placówki edukacyjnej w
kontekście wyzwań, jakie stawia przed uczniami rzeczywistość. A treść szkolenia
odnosić się będzie do rekomendacji przygotowanych przez władze oświatowe.
Zarejestruj się, a uzyskasz dostęp do profilu swojej placówki w naszym systemie. Dostęp do faktur, listy pracowników oraz materiałów ze szkoleń.
Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur
Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju
Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna