Jak odejść od „przewartościowanej dydaktyki na rzecz niedowartościowanego wychowania” w szkołach?

Korzyści

1

Uczestnicy poznają wyniki badań na temat problemów dzieci i młodzieży

2

przeanalizują rekomendacje wobec szkół i placówek w zakresie edukacji

3

zaplanują działania na różnych poziomach, dotyczące zmian misji, celów oraz sposobów funkcjonowania współczesnej szkoły

Opis

W wyniku „pandemicznych” wydarzeń w sposób gwałtowny pogarsza się kondycja psychofizyczna uczniów – niezależnie od ich wieku. Badacze i specjaliści  biją na alarm: wzrasta liczba prób samobójczych, samobójstw dokonanych, zaburzeń lękowych, depresyjnych, uzależnień. Ale nawet jeśli naszych uczniów omijają te drastyczne doświadczenia i przeżycia, to zwykła codzienność również nie nastraja pozytywnie: dorośli rozmawiają o wojnie, problemach z energią, inflacją, zagrożeniami ekologicznymi. Media atakują obrazami wojny, przemocy, drastycznymi skutkami nietolerancji i wszechobecną agresją.

Czy szkoła może pozostać obojętna wobec takich problemów swoich uczniów? Czy można dalej dziać w niezmienionym kształcie – stawiając na dydaktykę, klasówki, wyniki, rankingi? Może w kontekście problemów współczesnego świata szkoła powinna przemyśleć swoją misje i swoje cele? Może nauczyciele powinni zmienić własną rolę – odejść od eksperta od wiedzy przechodząc do wychowawcy, który pomaga zrozumieć świat i go objaśnia? Wychowawcy, który towarzyszy swoim uczniom w ich przeżyciach i jest otwarty na sprawy, które są dla nich ważne?

To spotkanie z Uczestnikami będzie próbą pokazania nowej roli nauczyciela, wyważenia różnych celów działania placówki edukacyjnej  w kontekście wyzwań, jakie stawia przed uczniami rzeczywistość. A treść szkolenia odnosić się będzie do rekomendacji przygotowanych przez władze oświatowe.

Program szkolenia

  • Jaki jest nasz uczeń dziś i co mu zagraża – przegląd badań.
  • Jak kondycja psychofizyczna uczniów przekłada się na ich szkolne funkcjonowanie?
  • Nowe rola nauczyciela – dlaczego i po co? Czego nam pedagogom brakuje?
  • Jak pracować, aby wychowywać i towarzyszyć uczniom?
  • Działania na poziomie szkoły, klasy i pojedynczego ucznia – zgodnie z rekomendacjami MEiN – co warto przełożyć na nasze szkolne podwórko?
  • Kto wspierać może szkoły w działaniach wychowawczych czyli gdzie i dlaczego trzeba szukać sojuszników.

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

MASZ PYTANIE ZWIĄZANE Z TYM SZKOLENIEM?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej

Śledź nas