Akredytacja
1
Uczestnicy znają podstawowe zasady udzielania wsparcia uczniom,
2
rozpoznają różne zaburzenia zdrowia psychicznego i fizycznego oraz planują adekwatne wsparcie
3
współpracują ze sobą, z rodzicami oraz z innym instytucjami w tworzeniu koalicji na rzecz pomocy uczniom
Temat
pomocy psychologiczno-pedagogicznej
wraca do szkół ze zdwojoną siłą, wraz z pojawiającymi się
alarmującymi wynikami badań nad dobrostanem psychicznym oraz zdrowiem fizycznym
dzieci i młodzieży w okresie pandemii. Wiele z nich
potrzebuje pomocy natychmiast, a w udzielaniu wsparcia często nie chodzi wcale
o to, by rozwiązać sytuację problemową, ale by nadać inne znaczenie przeżywanym
stanom, zmienić schematy myślenia i
nauczyć akceptować stan rzeczy. Tego mogą i powinni w codziennej pracy
podejmować się wszyscy nauczyciele. Szkoła to miejsce, gdzie w sposób
profesjonalny młodzi ludzie winni mieć zapewnione pełne, adekwatne wsparcie,
realizowane nie tylko przez pedagogów i psychologów ale przede wszystkim przez
każdego nauczyciela. Jak rozmawiać z uczniem, na co zwracać uwagę, jak w
bieżącej pracy wspomagać i chronić? To
zadania określane jako pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Zarejestruj się, a uzyskasz dostęp do profilu swojej placówki w naszym systemie. Dostęp do faktur, listy pracowników oraz materiałów ze szkoleń.
Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur
Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju
Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna
Wydaliśmy pierwszą książkę, poradnik
Co robić, gdy rozmowa staje się niemożliwa.