Akredytacja
05-03-2025 ONLINE 09:00 - 12:45
1
Uczestnicy szkolenia poznają zadania wynikające z zapisów prawa o zapewnieniu dostępności
2
poznają minimalne wymagania architektoniczne, cyfrowe i komunikacyjno-informacyjne, które powinien spełniać podmiot publiczny,
3
zaplanują działania, zmierzające do zapewnienia dostępności w swojej placówce.
Do 31 marca 2025 roku szkoły mają obowiązek przesłać raport o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Obligatoryjność dokumentu dotyczy publicznych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez JST i ministrów oraz niepublicznych placówek. 20 września 2019 weszła w życie ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Ustawa ta jest kluczowym elementem programu „Dostępność Plus” przyjętego przez rząd 2018 roku. Wdrażanie poszczególnych działań rozłożone jest na najbliższe lata. W związku z jej funkcjonowaniem na dyrektora każdej placówki oświatowej nałożono obowiązek takiego przygotowania szkoły, przedszkola czy ośrodka, aby spełniała minimalne wymagania w ramach programu „Dostępność Plus” oraz zapewniała równy dostęp wszystkim osobom ze specjalnymi potrzebami. Ponadto placówki użyteczności publicznej są zobowiązane do przygotowania raportów oceniających ich stan przygotowania do wypełniania minimalnych wymagań. Wraz z końcem marca 2025 roku mija termin przygotowania przez każda placówkę oświatową raportu z zapewnienia dostępności i zamieszczenia go w Biuletynie Informacji Publicznej. Aby właściwie przygotować placówkę do spełnienia opisywanych wymagań dyrektor szkoły jest zobowiązany podjąć liczne działania. W trakcie naszego szkolenia zapoznamy Państwa z zapisami ustaw i programu rządowego, niezbędnymi wymaganiami oraz wskażemy rozwiązania, które należy niezwłocznie wdrożyć.
ekspert i edukator Instytutu Kształcenia EKO-TUR specjalizujący się w zakresie nadzorze pedagogicznym oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej, doktor nauk humanistycznych, historyk, literaturoznawca, absolwentka podyplomowych studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Zarządzania Oświatą, edukator instytutu, rzeczoznawca MEN, wieloletni nauczyciel, wicedyrektor szkoły.
Link do webinaru otrzymasz dzień przed szkoleniem.
Jak to działa?
Korzystanie z naszej e-platformy nie wymaga z Państwa strony żadnych skomplikowanych działań ani instalacji dodatkowego oprogramowania. Przed szkoleniem otrzymają Państwo wiadomość mailową z zaproszeniem do uczestnictwa w szkoleniu z informacjami odnośnie daty i godziny rozpoczęcia.
Aby dołączyć do spotkania należy stosować się do instrukcji zawartej w mailu.
Cała procedura ogranicza się do kliknięcia w przycisk dołącz oraz wypełnieniu pól tekstowych: Imię, nazwisko oraz adres mailowy.
Następnie zostaną Państwo przekierowani do okna w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, sekcja z prezentacją oraz sekcja czatu za pomocą którego mogą się Państwo komunikować z prowadzącym.
Mają Państwo możliwość zadawania pytań.
Po szkoleniu otrzymacie Państwo elektroniczny certyfikat ukończenia szkolenia oraz elektroniczną fakturę, wyślemy je Państwu na adres mailowy podany w zgłoszeniu.
PROSIMY O PODAWANIE W ZGŁOSZENIACH PRYWATNYCH ADRESÓW MAILOWYCH W CELU REJESTRACJI DO ZAJĘĆ.
Cena:385,00 zł /osoba
Certyfikat Instytutu Kształcenia Eko-Tur w formie elektronicznej
Materiały w formie elektronicznej
Gotowe wzory dokumentów
Możliwość zapłaty 14 dni po szkoleniu
Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur
Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju
Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna