Obserwacje zajęć edukacyjnych przez dyrektora / mentora - jak je prowadzić efektywnie i przekładać na podniesienie jakości pracy szkoły/ placówki/ przedszkola.

10-12-2025 ONLINE 09:00 - 12:45

Korzyści

1

Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił planować i prowadzić obserwacje zajęć adekwatnie do typu placówki (przedszkole, szkoła ogólnodostępna, specjalna, zajęcia specjalistyczne).

2

Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił rozpoznawać i oceniać kluczowe elementy metodyczne zajęć edukacyjnych (cele, metody, formy pracy, etapy lekcji).

3

Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił analizować sposób formułowania celów lekcji i sprawdzać, czy zostały osiągnięte.

4

Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił oceniać dobór i wykorzystanie środków dydaktycznych, w tym nowoczesnych technologii, pod kątem ich efektywności.

5

Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił dostrzegać, czy i w jaki sposób na zajęciach rozwijane są kompetencje kluczowe uczniów.

6

Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił obserwować i oceniać działania nauczyciela w zakresie budowania motywacji i aktywności uczniów.

7

Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił oceniać relacje i atmosferę panującą na zajęciach oraz ich wpływ na proces uczenia się.

8

Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił krok po kroku poprowadzić rozmowę poobserwacyjną w sposób wspierający, a nie wyłącznie kontrolujący.

9

Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił formułować konkretne i użyteczne wnioski oraz zalecenia poobserwacyjne, które realnie przekładają się na podnoszenie jakości pracy szkoły / przedszkola.

Opis

Przeprowadzenie w ciągu zaledwie 45 minut poprawnej pod każdym względem lekcji – merytorycznie, metodycznie i organizacyjnie – to dziś jedno z kluczowych kryteriów awansu zawodowego i pozytywnej oceny pracy nauczyciela. To trudna sztuka, zwłaszcza gdy dochodzi stres, presja oczekiwań i brak doświadczenia.

Jeszcze większym wyzwaniem jest jednak rola osoby obserwującej: dyrektora lub mentora. To od nich zależy, czy obserwacja zajęć będzie tylko „odhaczoną hospitacją”, czy realnym narzędziem podnoszenia jakości pracy szkoły. Trzeba w krótkim czasie dostrzec: relacje nauczyciel–uczniowie, dobór metod i środków dydaktycznych, sensowność poszczególnych elementów lekcji, a także specyfikę przedmiotu, placówki i grupy uczniów – i wszystko to umiejętnie powiązać z nowymi kryteriami oceny pracy nauczyciela obowiązującymi od tego roku szkolnego.

Szkolenie pokazuje krok po kroku, jak prowadzić obserwacje zajęć w sposób uporządkowany, wspierający i zgodny z aktualnymi wymaganiami, aby wnioski z nich naprawdę przekładały się na rozwój nauczyciela i wzrost jakości pracy szkoły / przedszkola. Jeśli chcesz, by obserwacje były dla Ciebie narzędziem rozwoju, a nie tylko obowiązkiem – to szkolenie jest dla Ciebie.

Program szkolenia

  • Kiedy i kto dokonuje obserwacji zajęć prowadzonych przez nauczyciela.
  • Specyfika zajęć w oddziałach przedszkolnych, szkołach, szkołach specjalnych oraz pracy specjalistów – istotne aspekty wymagające uwagi
  • Elementy metodyczne zajęć edukacyjnych – ich poprawności i zasadność występowania.
  • Ocena sposobu formułowania celów lekcji i ich osiągania.
  • Środki dydaktyczne, w tym nowoczesne media – ocena efektywności i poprawności.
  • Kompetencje kluczowe jako niezbędny element każdej lekcji.
  • Budowanie motywacji uczniów i pobudza ich inicjatyw – ocena działań nauczyciela.
  • Ocena relacji panujących na lekcji i atmosfery zajęć.
  • Omawianie zajęć- etapy i zasady.
  • Formułowanie wniosków i zaleceń poobserwacyjnych

Wykładowca

dr Krystyna Budzianowska

ekspert i edukator Instytutu Kształcenia EKO-TUR specjalizujący się w zakresie nadzorze pedagogicznym oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej, doktor nauk humanistycznych, historyk, literaturoznawca, absolwentka podyplomowych studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Zarządzania Oświatą, edukator instytutu, rzeczoznawca MEN, wieloletni nauczyciel, wicedyrektor szkoły.

Dodatkowe informacje

Jak to działa?
Korzystanie z naszej e-platformy nie wymaga z Państwa strony żadnych skomplikowanych działań ani instalacji dodatkowego oprogramowania. Przed szkoleniem otrzymają Państwo wiadomość mailową z zaproszeniem do uczestnictwa w szkoleniu z informacjami odnośnie daty i godziny rozpoczęcia.
Aby dołączyć do spotkania należy stosować się do instrukcji zawartej w mailu.
Cała procedura ogranicza się do kliknięcia w przycisk dołącz oraz wypełnieniu pól tekstowych: Imię, nazwisko oraz adres mailowy.
Następnie zostaną Państwo przekierowani do okna w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, sekcja z prezentacją oraz sekcja czatu za pomocą którego mogą się Państwo komunikować z prowadzącym.
Mają Państwo możliwość zadawania pytań.
Po szkoleniu otrzymacie Państwo elektroniczny certyfikat ukończenia szkolenia oraz elektroniczną fakturę, wyślemy je Państwu na adres mailowy podany w zgłoszeniu.
PROSIMY O PODAWANIE W ZGŁOSZENIACH PRYWATNYCH ADRESÓW MAILOWYCH W CELU REJESTRACJI DO ZAJĘĆ.

Szkolenia otwarte

Cena:395,00 zł /osoba

Co otrzymujesz w ramach szkolenia?

Certyfikat Instytutu Kształcenia Eko-Tur

Certyfikat Instytutu Kształcenia Eko-Tur w formie elektronicznej

Materiały w formie książkowej

Materiały w formie elektronicznej

Gotowe wzory dokumentów

Gotowe wzory dokumentów

Możliwość zapłaty 14 dni po szkoleniu

Możliwość zapłaty 14 dni po szkoleniu

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej

Śledź nas