Akredytacja
24-02-2026 ONLINE 09:00 - 12:45
1
Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił planować i prowadzić obserwacje zajęć adekwatnie do typu placówki (przedszkole, szkoła ogólnodostępna, specjalna, zajęcia specjalistyczne).
2
Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił rozpoznawać i oceniać kluczowe elementy metodyczne zajęć edukacyjnych (cele, metody, formy pracy, etapy lekcji).
3
Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił analizować sposób formułowania celów lekcji i sprawdzać, czy zostały osiągnięte.
4
Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił oceniać dobór i wykorzystanie środków dydaktycznych, w tym nowoczesnych technologii, pod kątem ich efektywności.
5
Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił dostrzegać, czy i w jaki sposób na zajęciach rozwijane są kompetencje kluczowe uczniów.
6
Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił obserwować i oceniać działania nauczyciela w zakresie budowania motywacji i aktywności uczniów.
7
Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił oceniać relacje i atmosferę panującą na zajęciach oraz ich wpływ na proces uczenia się.
8
Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił krok po kroku poprowadzić rozmowę poobserwacyjną w sposób wspierający, a nie wyłącznie kontrolujący.
9
Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił formułować konkretne i użyteczne wnioski oraz zalecenia poobserwacyjne, które realnie przekładają się na podnoszenie jakości pracy szkoły / przedszkola.
Przeprowadzenie w ciągu zaledwie 45 minut poprawnej pod każdym względem lekcji – merytorycznie, metodycznie i organizacyjnie – to dziś jedno z kluczowych kryteriów awansu zawodowego i pozytywnej oceny pracy nauczyciela. To trudna sztuka, zwłaszcza gdy dochodzi stres, presja oczekiwań i brak doświadczenia.
Jeszcze większym wyzwaniem jest jednak rola osoby obserwującej: dyrektora lub mentora. To od nich zależy, czy obserwacja zajęć będzie tylko „odhaczoną hospitacją”, czy realnym narzędziem podnoszenia jakości pracy szkoły. Trzeba w krótkim czasie dostrzec: relacje nauczyciel–uczniowie, dobór metod i środków dydaktycznych, sensowność poszczególnych elementów lekcji, a także specyfikę przedmiotu, placówki i grupy uczniów – i wszystko to umiejętnie powiązać z nowymi kryteriami oceny pracy nauczyciela obowiązującymi od tego roku szkolnego.
Szkolenie pokazuje krok po kroku, jak prowadzić obserwacje zajęć w sposób uporządkowany, wspierający i zgodny z aktualnymi wymaganiami, aby wnioski z nich naprawdę przekładały się na rozwój nauczyciela i wzrost jakości pracy szkoły / przedszkola. Jeśli chcesz, by obserwacje były dla Ciebie narzędziem rozwoju, a nie tylko obowiązkiem – to szkolenie jest dla Ciebie.
ekspert i edukator Instytutu Kształcenia EKO-TUR specjalizujący się w zakresie nadzorze pedagogicznym oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej, doktor nauk humanistycznych, historyk, literaturoznawca, absolwentka podyplomowych studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Zarządzania Oświatą, edukator instytutu, rzeczoznawca MEN, wieloletni nauczyciel, wicedyrektor szkoły.
Cena:395,00 zł /osoba
Certyfikat Instytutu Kształcenia Eko-Tur w formie elektronicznej
Materiały w formie elektronicznej
Gotowe wzory dokumentów
Możliwość zapłaty 14 dni po szkoleniu
Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur
Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju
Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna