Agresja w przedszkolu

Korzyści

1

Uczestnik po warsztacie potrafi skonstruować i zastosować w praktyce komunikat typu "ja", rozpoznaje swoje emocje i umie pomóc rozpoznać emocje dziecku.

2

Uczestnik posiada umiejętności zmniejszenia napięcia emocjonalnego u dziecka, potrafi przeprowadzić rozstrzygnięcie sporu pomiędzy dziećmi.

Opis

Każde zgromadzenie ludzkie, prędzej czy później, doświadcza agresji. Agresji przejawiającej się na wielu różnorodnych poziomach – fizycznym, werbalnym, emocjonalnym, społecznym i każdą możliwą kombinacją między nimi. Złośliwości, przezwiska, bicie, wykluczenie z grupy pojawiają się także w każdej społeczności edukacyjnej. Sprawca i ofiara. Jak ma z tym zjawiskiem poradzić sobie dziecko, nauczyciel, rodzic? Gdzie , kiedy i kto ma postawić granicę? Od czego zacząć?

Program szkolenia

  • Zgodność przekazu niewerbalnego i werbalnego nauczyciela do dziecka – ułatwiona komunikacja z dzieckiem, zwiększony wachlarz możliwości radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w grupie.
  • Proces stawiania granic – od wąskich do szerszych jako proces oddziaływania pedagogicznego. Praktyczne wskazówki metodyczne.
  • Metody i formy pracy z grupą realizujące podstawowe zasady pedagogiczne wpływające na proces stawiania granic dziecku i wprowadzania zasad grupowych.
  • Konstruowanie komunikatu typu „ja”, różnice pomiędzy komunikatami typy „ja” i „ty”.
  • Kierowana uwaga dorosłego jako narzędzie wychowawcze. Pozytywne i negatywne wzmocnienie uwagi. Kara i nagroda.
  • Praktyczne pomysły mediowania w grupie przedszkolnej.

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

MASZ PYTANIE ZWIĄZANE Z TYM SZKOLENIEM?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej

Śledź nas