Intendent w placówce oświatowej. Żywienie dzieci i młodzieży.

Korzyści

1

Umiejętność planowania jadłospisów dla określonych grup wiekowych, uwzględniając obowiązujące normy.

2

Umiejętność ustalania wartości kalorycznych jadłospisów oraz obliczania zapotrzebowania na energię i inne składniki odżywcze względem grupy wiekowej.

3

Umiejętność wprowadzania prawidłowych nawyków żywieniowych wśród podopiecznych oraz zachęcania ich do zmian w stylu życia.

4

Umiejętność planowania jadłospisu pod kątem możliwości finansowych placówki.

5

Umiejętność tworzenia jadłospisów uwzględniających preferencje żywieniowe i zdrowotne (bezglutenowe, bezlaktozowe itp.).

Opis

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy dotyczącej prawidłowego żywienia oraz jego znaczenia w rozwoju dzieci i młodzieży.
Podczas szkolenia dowiesz się m.in. jak układać smaczne i pełnowartościowe jadłospisy zgodnie z obowiązującymi normami, a także jak wprowadzać prawidłowe nawyki żywieniowe wśród podopiecznych i uczestniczyć w ich rozwoju.   
Szkolenie uwzględnia Rozporządzenia z dnia 26.07.2016 w sprawie grup środków spożywczych, przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełnić środki spożywcze stosowane
w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach.                                                                                   

Program szkolenia

  • Prawidłowe żywienie – podstawy
  • Jakie pomoce naukowe wykorzystać, by skomponować jadłospis – normy żywienia
  • Dlaczego warzywa takie straszne, czyli jak zachęcić dzieci do jedzenia warzyw i owoców?
  • Sytuacje specjalne – dieta bezglutenowa i bezlaktozowa. Programy ułatwiające tworzenie jadłospisów.
  • Ile to kosztuje – jak ułożyć jadłospis uwzględniający stawkę żywieniową?
  • Obliczanie zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze dla poszczególnych grup wiekowych
  • Planowanie kilkudniowych jadłospisów w zależności od grupy wiekowej
  • Obliczanie wartości odżywczej skomponowanych jadłospisów . Peer review, czyli wspólna ocena wykonanych prac- ćwiczenia.
  • Krótkie powtórzenie. Pytania do wykładowcy

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

MASZ PYTANIE ZWIĄZANE Z TYM SZKOLENIEM?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej

Śledź nas