Metody socjoterapeutyczne w pracy wychowawczej

Korzyści

1

Uczestnik szkolenia zna definicję socjoterapii jako metodę leczenia zaburzeń

2

Wie jakie są przyczyny zaburzonych zachowań u dzieci i młodzieży

3

Wie jak konstruować indywidualne programy korekcyjne dla dzieci i młodzieży przejawiającej zaburzone zachowania, a także scenariusze zajęć

Opis

Konieczna jest bardziej intensywna, dwustronna współpraca nauczycieli i wychowawców (którzy są najbliżej uczniów) z pedagogiem/psychologiem szkolnym oraz pracownikami poradni psychologiczno-pedagogicznych. Współpraca nauczycieli i specjalistów na rzecz wzmacniania kompetencji społecznych uczniów.

Program szkolenia

  • Socjoterapia – definicje, cele, zasady, metody
  • Zaburzone zachowania u dzieci i młodzieży – przyczyny, mechanizmy, urazowe sądy poznawcze
  • Indywidualne programy korekcyjne dla dzieci i młodzieży przejawiającej zaburzone zachowania – zasady konstruowania
  • Scenariusze zajęć grupowych z uczniami – zasady tworzenia, metody pracy
  • Prowadzenie zajęć grupowych, godzin wychowawczych z wykorzystaniem metod socjoterapeutycznych – zasady prowadzenia

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

MASZ PYTANIE ZWIĄZANE Z TYM SZKOLENIEM?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej
Doradztwo prawne

Już wkrótce

Wydawnictwo promienistych

Już wkrótce

Śledź nas