Zaangażowanie nauczycieli wszystkich specjalności w organizację pomocy psychologiczno- pedagogicznej w szkołach artystycznych.

Korzyści

1

Zrozumienie roli wszystkich nauczycieli w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

2

Umiejętność rozpoznawania specyficznych potrzeb uczniów szkół artystycznych.

3

Nabycie kompetencji w zakresie tworzenia i realizacji dokumentacji edukacyjnej (np. IPET, PDW

4

Opanowanie zasad dostosowania wymagań edukacyjnych bez obniżania jakości kształcenia artystycznego.

5

Wzmocnienie postawy współpracy i odpowiedzialności całego zespołu nauczycielskiego za dobrostan ucznia.

Opis

Uczniowie szkół artystycznych, mimo ponadprzeciętnych zdolności twórczych, często mierzą się z trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi. Wdrażanie skutecznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej wymaga współpracy całego grona pedagogicznego, a nie tylko specjalistów. Szkolenie ma na celu przygotowanie nauczycieli różnych specjalności do aktywnego uczestniczenia w procesie wsparcia uczniów – od rozpoznania potrzeb, poprzez opracowywanie dokumentacji, aż po współpracę z rodzicami i specjalistami.

Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się, jak prawidłowo realizować obowiązki wynikające z Rozporządzeń MEN, jak dostosowywać metody dydaktyczne do specyfiki ucznia artystycznie uzdolnionego, a także jak włączać działania wspierające do codziennej praktyki pedagogicznej.

Program szkolenia

  • Wzmocnienie postawy współpracy i odpowiedzialności całego zespołu nauczycielskiego za dobrostan ucznia.
  • Specyfika funkcjonowania ucznia artystycznie uzdolnionego z trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi.
  • Zadania i odpowiedzialność wszystkich nauczycieli w zakresie wsparcia ucznia.
  • Współpraca z pedagogiem, psychologiem oraz innymi specjalistami – efektywne formy komunikacji.
  • Zasady formułowania i prowadzenia dokumentacji (IPET, PDW, opinie poradni).
  • Praktyczne metody pracy dydaktycznej z uczniem artystycznym o specjalnych potrzebach.
  • Współpraca z rodzicami – jak budować partnerstwo i zaufanie.
  • Najczęstsze błędy w organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i sposoby ich unikania.
  • Dobre praktyki – przykłady skutecznych rozwiązań w szkołach artystycznych.

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

MASZ PYTANIE ZWIĄZANE Z TYM SZKOLENIEM?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej

Śledź nas