Granice ingerencji nauczyciela w życie prywatne ucznia a statut placówki.

Korzyści

1

Zrozumienie granic ingerencji – uczestnicy poznają prawne i etyczne granice ingerowania nauczyciela w życie prywatne ucznia, w tym w sytuacjach dotyczących zachowania poza szkołą, mediów społecznościowych, ubioru czy relacji rodzinnych.

2

Analiza podstaw prawnych – omówienie przepisów prawa oświatowego, prawa rodzinnego, cywilnego oraz karnego.

3

Rola statutu szkoły – wskazanie, jak statut placówki może (i jak nie może) regulować kwestie związane z zachowaniem ucznia poza szkołą i jego prywatnością.

Opis

Szkolenie ma na celu uporządkowanie wiedzy nauczycieli na temat granic ingerencji w życie prywatne uczniów oraz praktyczne wskazanie, jak unikać naruszenia praw ucznia, jednocześnie realizując obowiązki wychowawcze.

Program szkolenia

  • Różnice między życiem szkolnym a prywatnym ucznia
  • Sytuacje, w których nauczyciel ma prawo i obowiązek interweniować (np. przemoc, uzależnienia, zagrożenie życia lub zdrowia)
  • Powzięcie informacji o przestępstwie a uprawnienia szkoły w stosunku do ucznia.
  • Przykłady orzeczeń sądowych, stanowisk MEN, Rzecznika Praw Dziecka i UODO
  • Ochrona danych osobowych (RODO) w praktyce szkolnej – co można, a czego nie wolno ujawniać.
  • Przykłady zapisów statutowych przekraczających uprawnienia szkoły
  • Media społecznościowe uczniów – monitoring, komentarze, „screeny” i działania szkoły.

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

MASZ PYTANIE ZWIĄZANE Z TYM SZKOLENIEM?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej

Śledź nas