Jak szybko i skutecznie podsumować i zweryfikować dotychczasowe działania dydaktyczne, wychowawcze oraz organizacyjne. Klasyfikacja śródroczna i podsumowanie I okresu 2025 - 2026 jako jeden z warunków nadzoru pedagogicznego w zarządzaniu szkołą.

Korzyści

1

Uczestnik potrafi w sposób celowy zebrać i opracować materiały dotyczące klasyfikacji śródrocznej a także dokonać zwięzłej analizy własnej pracy w różnych obszarach działalności szkoły.

2

Słuchacz w sposób poprawny pod względem merytorycznym i prawnym tworzy uchwały rady pedagogicznej, protokoły zebrań, opracowuje analizy, wypełnia dokumenty.

3

Dyrektor i nauczyciel dokonuje oceny efektów własnej działalności, formułuje wnioski w celu podniesienia jakości pracy własnej i szkoły, potrafi je opracować w sposób zwięzły, spójny i przejrzysty.

4

Dyrektor nabędzie umiejętność organizacji zebrania rady, właściwie gospodarując czasem, dokonując selekcji materiału, zapewniając w sposób przemyślany sprawny przebieg zebrania.

5

Uczestnik pozna ciekawe i nowatorskie rozwiązania podsumowujące osiągnięcia uczniów, w tym uczniów z Ukrainy, realizację podstawy programowej i kompetencji kluczowych.

Opis

Jak szybko i skutecznie podsumować i zweryfikować dotychczasowe działania dydaktyczne, wychowawcze oraz organizacyjne. Jak sformułować wnioski i rekomendacje do dalszej pracy, uwzględniając kierunki polityki oświatowej oraz zmiany w prawie. KLASYFIKACJA ŚRÓDROCZNA I PODSUMOWANIE I OKRESU JAKO JEDEN Z WARUNKÓW NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ZARZĄDZANIU SZKOŁĄ Koniec I okresu to czas na analizę pracy w jednostkach systemu oświaty i klasyfikację w szkołach. To odpowiedni moment, żeby podsumować, ocenić i zweryfikować działania dydaktyczne, wychowawcze i organizacyjne, a także sformułować wnioski i rekomendacje do dalszej pracy, uwzględniając kierunki polityki oświatowej, zmiany w prawie a tym samym mocne i słabe strony szkoły. Przedstawienie przez dyrektora wniosków z nadzoru pedagogicznego oraz podjęcie przez radę pedagogiczną dwóch uchwał: w sprawie klasyfikacji śródrocznej a także w sprawie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, to kluczowe zadania niezbędne do przygotowania i merytorycznego przeprowadzenia zebrania rady pedagogicznej. Materiał opracowany podczas zebrania to jednocześnie informacja o działalności pracy szkoły pod kątem efektów. Zadanie to powinno być wykonane zgodnie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego, w oparciu o opracowane plany, programy, obowiązujące dokumenty. Ważnym zadaniem dyrektora szkoły jest przygotowanie niezbędnych informacji w oparciu o plan nadzoru pedagogicznego. Podczas szkolenia omówione zostaną kwestie dotyczące klasy.
Uczestnicy szkolenia otrzymają wzory dokumentów dotyczące podsumowania okresu:
  • wzory uchwał w sprawie klasyfikacji śródrocznej,
  • wzór uchwały w sprawie sposobu wykorzystania wyników z nadzoru pedagogicznego, arkusze klasyfikacji,
  • arkusze analizy pracy świetlicy, biblioteki,
  • przykładowe wnioski z nadzoru pedagogicznego z uwzględnieniem specyfiki szkoły,
  • informacja o działalności szkoły,
  • wzory komunikatów dotyczących zwołania rady,
  • przykładowy porządek zebrania dotyczącego klasyfikacji śródrocznej oraz zebrania podsumowującego pracę szkoły.

Program szkolenia

  • Dyrektor szkoły jako przewodniczący rady pedagogicznej:
  • dopuszczalne sposoby zwołania zebrania,
  • oczekiwania wobec nauczycieli (czego należy a czego można żądać w opracowaniu różnych materiałów, uwzględniając potrzebę odbiurokratyzowania).
  • Klasyfikacja śródroczna - prawne aspekty oceniania i efekty kształcenia (uchwała i dane analityczne):
  • klasyfikacja uczniów w oddziałach ogólnych, w tym uczniów z Ukrainy,
  • klasyfikacja uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego,
  • klasyfikacja w szkołach dla dorosłych,
  • klasyfikacja lub jej brak w oddziałach przygotowawczych.
  • Podsumowanie półrocza (okresu, semestru) z uwzględnieniem przedszkoli, szkół i placówek:
  • efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej nauczycieli, w tym wyniki pracy zespołowej, kształcenia zawodowego, kształcenia specjalnego,
  • ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Ogólne wnioski z nadzoru pedagogicznego, z uwzględnieniem:
  • założeń planu nadzoru pedagogicznego,
  • kierunków polityki oświatowej,
  • awansu zawodowego, oceny pracy, obserwacji zajęć.
  • Informacja o pracy szkoły - jak dokonać podziału na wniosku z nadzoru i informację o działalności:
  • różne obszary działalności szkoły (organizacyjny, finansowy, kadrowy),
  • wymagania wobec szkół w zakresie zarządzania szkołą i placówką oświatową.
  • Przygotowanie uchwały w sprawie ustalenia sposobu wykorzystania wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego:
  • technika prawodawcza w budowie uchwały,
  • różne sposoby prezentacji wyników i wniosków i ich ujęcie w treści uchwały.

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

MASZ PYTANIE ZWIĄZANE Z TYM SZKOLENIEM?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej

Śledź nas